Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás



Az idős emberek számára fontos, hogy minél tovább, biztonságban élhessenek saját otthonukban. Az egyedül élő idősek számos veszély helyzettel nézhetnek szembe a mindennapok során, melyet önállóan esetleg nem képesek megoldani, elhárítani, mint pl. esés, hirtelen fellépő rosszullét, egyéb krízishelyzet. Ezekre a váratlan élethelyzetekre nyújt segítséget a jelzőrendszeres házi segítségnyújtás, mellyel egy gombnyomásra, rövid időn belül házhoz érkezik a szakszerű segítség.

A jelzőrendszeres házi segítségnyújtás olyan ellátási forma, amely a saját otthonukban élő, egészségi állapotuk és szociális helyzetük miatt rászoruló, a segélyhívó készülék megfelelő használatára képes, 65. életévét betöltött időskorú vagy fogyatékos személyek, illetve pszichiátriai betegek részére az önálló életvitel fenntartása mellett felmerülő krízishelyzetek elhárítása céljából nyújtott ellátás.

Szakképzett gondozónőink az év minden napján, napi 24 órában készen állnak a krízishelyzet elhárítására.

A szolgáltatás során biztosítjuk

  • a kihelyezett segélyhívó készüléket
  • 24 órás készenlétet
  • segítségnyújtást váratlan helyzetekben, krízishelyzetekben
  • kapcsolattartás a hozzátartozókkal
  • szükség esetén kapcsolatfelvétel az egészségügyi, szociális intézményekkel, katasztrófavédelmi szervekkel

A jelzőrendszeres házi segítségnyújtásért fizetendő térítési díj mértékét Nyíregyháza Megyei Jogú Város Közgyűlése helyi rendeletben szabályozza.

Jelenleg valamennyi ellátásban részesülő személytől az 1993. évi III. törvény rendelkezése értelmében havonta térítési díj címén a rendszeres havi jövedelemének maximum 2 %-a kerülhet befizetésre.

A jelzőrendszeres házi segítségnyújtás igénybevétele önkéntes, kérelemre indul és a lakásba való akadálytalan bejutás biztosításához kötött. Bővebb információt elérhetőségeinken kaphat.


A szolgáltatás elérhető az alábbi telefonszámon
06 30 248 2011